Za otroke gre. Tako in drugače.
26. novembra, 2024Protest SDS v Celju je nesprejemljiv napad na sodstvo in medije
27. novembra, 2024Končana je glavna obravnava v zadevi, v kateri ameriško pravosodno ministrstvo obtožuje Google monopolnega obvladovanja digitalnega oglaševalskega trga. To je že drugi primer, v katerem ministrstvo izpodbija poslovne prakse Googla, pri čemer zatrjuje, da podjetje obvladuje ključne tehnologije za spletno oglaševanje in onemogoča konkurenco, kar je škodljivo za celoten ekosistem.
Po mnenju tožilstva je Google s svojimi praksami oviral konkurenco in utrjeval svoj prevladujoči položaj, zlasti ko gre za Doubleclick For Publishers (DFP) in AdX, torej orodji, pri katerih imajo oglaševalci močno zvezane roke. Google naj bi tako bil monopolist na kar treh oglaševalskih področjih: Ko gre za oglasne strežnike za založnike in orodja, ki jih založniki uporabljajo za prodajo oglasnega prostora (publisher ad servers), pri Ad Exchange platformi, torej pri tržnici kjer se povezujejo kupci in prodajalci oglasov ter končno še pri oglasna mreži za oglaševalce, pri sistemu, ki oglaševalcem omogočajo nakup oglasnega prostora (advertiser ad networks).
Tožniki trdijo, da je Google s povezanostjo teh platform oteževal konkurenco in manipuliral s trgom v svojo korist. Če bo sodišče pritrdilo tožnikom, bi lahko Google moral prodati platformo Google Ad Manager, kar bi močno preoblikovalo digitalni oglaševalski trg.
Google je zavrnil obtožbe in vztraja, da so njegove prakse zakonite ter da trg ostaja konkurenčen. Sodnica Leonie Brinkema bo zdaj odločila, ali bo podjetje prisiljeno prodati platformo Google Ad Manager, kar bi močno preoblikovalo oglaševalsko industrijo.
Po mnenju tožilstva je Google s svojimi praksami oviral konkurenco in utrjeval svoj prevladujoči položaj, zlasti ko gre za Doubleclick For Publishers (DFP) in AdX, torej orodji, pri katerih imajo oglaševalci močno zvezane roke. Google naj bi tako bil monopolist na kar treh oglaševalskih področjih: Ko gre za oglasne strežnike za založnike in orodja, ki jih založniki uporabljajo za prodajo oglasnega prostora (publisher ad servers), pri Ad Exchange platformi, torej pri tržnici kjer se povezujejo kupci in prodajalci oglasov ter končno še pri oglasna mreži za oglaševalce, pri sistemu, ki oglaševalcem omogočajo nakup oglasnega prostora (advertiser ad networks).
Tožniki trdijo, da je Google s povezanostjo teh platform oteževal konkurenco in manipuliral s trgom v svojo korist. Če bo sodišče pritrdilo tožnikom, bi lahko Google moral prodati platformo Google Ad Manager, kar bi močno preoblikovalo digitalni oglaševalski trg.
Google je zavrnil obtožbe in vztraja, da so njegove prakse zakonite ter da trg ostaja konkurenčen. Sodnica Leonie Brinkema bo zdaj odločila, ali bo podjetje prisiljeno prodati platformo Google Ad Manager, kar bi močno preoblikovalo oglaševalsko industrijo.